tisdag 20 januari 2009

Flytta in i nytt - inte utan problem

Hej kära blogg!
Ingen följer min blogg, det känns tryggt, men skulle också vilja få veta vad andra tycker om det jag skriver, så det är lite dubbelt!

Att flytta in i splitterny lägenhet är inte utan problem. Några grava exempel. Hela parkettgolvet i alla fyra rum är inte jämt lagt. Golvtrasan fastnar i skarvarna! Helt otroligt, hur kan man göra ett sånt golv och bara låtsas som ingenting sen! Detsamma gäller tröskeln till duschrummet. Jag såg naturligtvis att den var använd, den glänste ju inte som andra trösklar i lägenheten. Ve och fasa när jag även upptäckte att toalettstolslocket inte heller var nytt. Platschefen såg förlägen ut, vad skulle han göra? Det slapp ur honom, jag får byta tröskel och lock med en lägenhet som ännu inte är såld! Hujeamig! Så enkelt man kan göra det. Parkettgolvet var så stor sak så att det får vi ta upp i samband med ettårsbesiktningen. En annan sak är kanten mellan diskhon och diskbänk. Bänken är av trä och diskhon av rostfritt. Grejen är att de bara har sänkt ner diskhon i ett hål i bänken, diskhon vilar således på bänken och är därför lite högre än bänken, och då blir det en upphöjning, en kant mot träbänken. Detta gör att det är tji att sopa ner smulor och annat från träbänken i diskhon! Allt fastnar i den förbannade kanten. Så kan man tydligen tänka och göra, bara strunta i hur en lägenhet praktiskt ska fungera. Okunnigt och korkat! Men betalt det kan man ta. (Liljestrands fastigheter i Nynäshamn). Anser Rosen

Inga kommentarer: