fredag 16 januari 2009

Flytten

Äntligen igång igen efter all ipackning och uppackning. Jag har verkligen längtat efter att få dela mina bekymmer på det här sättet. Medan jag packade hela bohaget och packade upp detsamma så tänkte jag ofta på bloggen, att jag saknade att jag inte hann eller orkade skriva något. Men jag tänkte ofta, det här ska jag skriva ... men nu när jag äntligen kommer igång med skrivandet så har jag naturligtvis glömt vad det var.

Idag är det den 16 januari 2009. Äntligen börjar vi komma igång efter flytten. Vi flyttade till Nynäshamn den 11 december 2008. Det har tagit fyra veckor att bli av med kartongerna och än står det tre kartonger kvar. Det här var den jobbigaste flytten jag gjort i hela mitt liv. Vi hade ett förråd tidigare där vi förvarade allt som vi hade i gillestugan när vi bodde i hus. Från huset flyttade vi in i en lägenhet för att lätt kunna ta oss vidare ett par år senare. Och nu var det således dags att ta nästa steg. Nu skulle vi få in alltsammans i en fyrarummare på 101 kvadrat. Det har varit mycket jobbigt då det inte fanns någon annan möjlighet än att börja kasta - skoningslöst! Vi har säkert kastat 10 kubikmeter grejer, sålt via nätet och gett bort. Nu är det gjort men ännu får vi åka till sopstationen ganska ofta. Flytt och damm har vi fått för våra synders skull, sade min mor. Jag tror hon hade fått uttrycket "damm har vi fått för våra synders skull", från sin mor. Nu har jag själv lagt till det där med flytt. En tröst är att det blir väldigt fint när det blir klart här i vår splitternya lägenhet med egen grön täppa. Nu väntar vi på en skåpsektion, hallmöbel, soffa och gardiner till vardagsrummet, sen kan jag börja leva och skriva igen. Idag gick vi ner till hamnen och kollade fåglar och båtar. Det har förirrat sig en mandarinand hit som försöker få till ett förhållande med en annan "vanlig" and. Undrar hur det går med det.

Kram från Rosen

Inga kommentarer: